onsdag, september 19, 2007

Digitalt signerede mails kan give bøvl

Jeg bruger med stor glæde og uden problemer min digitale signatur, udstedt af TDC, til at signere og kryptere e-breve med. Jeg bruger den også flittigt til at logge ind på forskellige offentlige hjemmesider.

Men jeg har på det seneste oplevet tre Windowsbrugere, der klager over mine beskeder. De siger, at de ikke kan svare på dem, videresende dem eller gemme dem (eller vedhæftninger fra dem, måske). Og det er jo vældig træls.


Der er ingen problemener, når mine breve ikke er signeret. Og det er kun nogle få, der har klaget.
Jeg har dog fundet ud af, at de alle tre bruger Outlook Express (v. 6); jeg tænkte, at det måske bare var for gammelt, så det ikke kendte til TDC's signatur.

Jeg fandt denne side hos DigitalSignatur, så nu vil jeg foreslå disse brugere at installere TDC's rodcertificat, så ser vi, om det hjælper.

0 kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin