lørdag, november 13, 2010

MacOS X 10.4 - 10.5 og X11 bliver ved med at åbne sig selv - Argh

Jeg har lige installeret 10.5 på en G5 ;-)

Herligt og hvor går alting hurtigt; men det var noget bøvl at komme alle mine G4-ting ind i den.

Først
skulle jeg skaffe mig et ikke-ødelagt 10.5 installationsmedie, og så
havde jeg problemer med mit hjemmekatalog, eftersom jeg havde været så
smart at sætte mine rettigheder til mig hjemmekatalog lidt specielt og
restriktivt.

Det krævede lidt Terminal og root-halløj, så jeg fik sat mig selv som ejer af mit eget hjemmekatalog.

Dernæst blev X11 VED med at starte af sig selv på alle brugere.

Det viste sig, at der lå en org.x.startx.plist

/Sytem/Library/LaunchAgents

Da jeg slettede den fil, holdt der op med at være selvstartende X11'ere ,-)

Efter opdatering med SoftwareUpdate vendte X11 midlertidigt tilbage som fast startende; men forsvandt af sig selv igen ved næste genstart - sært.

0 kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin