torsdag, juni 21, 2007

Firmasalg

Efter at jeg oprettede firma (Dyhr Support), er jeg begyndt at blive ringet op fra forskellige andre firmaer, der vil sælge mig et eller andet. Ja og jeg er også blevet tilsendt forskelligt materiale.

Lad mig se, først kom der fra A-kasserne: ASE og én til - de sendte begge breve.
Så fik jeg en opringning fra et eller andet selskab, der solgte opslag i telefonbogen. Det var nok/måske et rigtig stort selskab; men jeg fik aldrig tjekket det.
Sælgeren var lige lidt for smart, for han startede med at ville opdatere mine oplysninger, og så bagefter kom han i gang med at mene, at jeg så skulle have det her smarte optag; som næsten lød som om, vi allerede havde en aftale - det er ikke god skik efter min opfattelse; men jeg fik da også talt ham fra det.

Den anden dag ringede et teleselskab og mente, at de havde en gratis mobiltelefon til mig - det viste sig naturligvis også bare, at det kun gjaldt, hvis jeg lige flyttede mit nummer til dem og bandt mig for en periode til et eller andet stort beløb.
Jeg undlod ikke at gøre opmærksom på det suspekte og tæt på løgnagtige i hans måde at sige tingene på; men han undskyldte med, at sådan skulle de sige.

Og så i dag blev jeg ringet op fra find.dk - som faktisk findes; men som jeg ikke kendte - og forsøgt overbevist om, at jeg skulle købe mig eksponering på deres side. Nej det gjorde jeg heller ikke, selvom han sagde, at de havde så og så mange unikke besøg. Men han optrådte ikke specielt professionelt, talte snyde hurtigt og snublede over sine lange ord, og sad i et callcenter, hvor de andre (og han sagde, at de kun var to) pjattede og var useriøse i baggrunden. Det er altså ikke befordrende.

Mit firma er ikke så stort; og jeg tror faktisk ikke, at jeg får kunder, der vil have Macsupport eller korrekturlæsning og sproglig vejledning, ved at blive optag i telefonbøger på nettet, hvor jeg skal betale 4-8.000 kr om året.

Men måske har jeg tænkt forkert?

1 kommentarer:

Unknown sagde ...

Nej du har ikke tænkt spor forkert! Der er fupfirmaer og så er der de reelle som f.eks. Eniro, men selv de reelle giver ikke meget...

Få dig en ordentlig hjemmeside med masser af indhold på, som søgemaskinerne finder og smider dig i toppen af resultaterne på - det er det, der dur :-)

Blog Widget by LinkWithin