mandag, februar 09, 2009

Samtaler i tiden

Ja det lyder næsten som titlen på en roman med interviews; men det er det ikke ,-)

Det kommer sig af, at jeg oplevede, hvordan en samtale fandt sted på en underlig måde gennem kommentarene på en blog.

Jeg havde kommenteret på indlægget, så havde forfatteren kommenteret tilbage, og jeg kommenterede igen.

Så "blandede" en anden sig med en kommentar, der både refererede til det oprindelige indlæg og min nyeste kommentar; og jeg sad forvirret tilbage og fattede intet; for jeg havde "glemt" det oprindelige indlæg og ikke forstået, at der var trukket en parallel dertil.

Hvordan læser og svarer I andre på en kommentartråd på en blog?
Mister I også af og til sammenhængen, fordi nogen kommer ind fra sidelinjen og kommenterer på noget tidligere, som I allerede har "glemt" igen?
Eller er det mon bare mig, der er for hurtig?

18 kommentarer:

@ sagde ...

Hva var det nu lige emnet var??!

Sebastian sagde ...

Var mit indlæg nu for langt? ;)
Eller ville du have et link til originalen?

@ sagde ...

Hellere et link til den der sidelinie da! Hvor er den henne - i yderindersporet eller i inderydersporet? Ja, jeg spørger bare!! :-D

Sebastian sagde ...

Nej det var ikke Dinas blog om yder/inder-spor; men derimod på TSJ's blog, selvom det ikke der fremgår, at jeg havde problemer med at forstå Dinas bemærkning, så jeg - meget uærligt - var nødt til at spørge Dina uden for bloggen, hvad hun lige mente.

@ sagde ...

Jeg havde ingen bagtanker eller fornemmelser for hvilket indlæg du evt. hentydede til - så langt rækker min formåen slet ikke (for tiden!). Men vil da fortsat gerne høre noget mere om den der sidelinie... er det noget med uddannelse? eller en fiskemelsfabrik? ;o)

Sebastian sagde ...

Jeg er sikker på, at du driller ,)
Men sidelinie var Dina, der kommenterede på TSJ's blog om ærligheden.

Dinapigen sagde ...

ja og nu ærger jeg mig over at jeg ikke benyttede ordet "rørt" i betydningen "at være rørt over noget" i stedet for "at blive rørt ved
Der burde være et ord for geniale kommentarer man kommer på, sekundet efter de kunne have været nyttige…

Sebastian sagde ...

Ja du skulle selvf bare have udeladt 'ved', så havde det løst sig selv - du kunne vel egl have slettet din kommentar og skrevet den igen med det mere subtile ordvalg?

Dinapigen sagde ...

Slettet min kommentar på TSJ's blog? Kan man det når den er postet?

Anyway min kommentar var fin nok, jeg kom bare bå yderligere platheder godt 24 timer senere...

Sebastian sagde ...

Ja på blogger kan man slette sine kommentarer; men der er da selvf et eller andet uhøfligt i det, for man kan se, at der har stået noget, som så er blevet slettet.

Nå ja, hvad er 24 timer på en blog, hvor man alligevel ikke nødvendigvis sidder med øjnene ved skærmen samtidig?

@ sagde ...

Driller??! Moi??!
Nåja, det giver selvfølgelig mening. Og jeg kunne nok godt finde på det - MÅ prøve at køre yderstinderst på den der sidelinie en dag - snart. Måske...

Sebastian sagde ...

@L&GD: er du sikker på, at du skal køre på Dina?
Sikke tidligt du er oppe i øvrigt ;( Og så i den kulde -4°C stod der her *brrr*

Dinapigen sagde ...

Denne samtale er vist kørt af sporet! ;-)

Sebastian sagde ...

pjat med dig ,-)

Sjovt - ingen har i øvrigt kommenteret på mit egentlige spørgsmål. Måske hvis jeg stiller et nyt?

Hvorfor har du ikke kommenteret på spørgsmålet?

@ sagde ...

@seb
Sådan er det at være hårdt- og udearbejdende moar! Tidligt op, morgenfejring af føsda - ud ad døren og tidligt hjem igen ;o)

@ sagde ...

ps. svar på andet spm: fordi jeg er vild med hende der Dina! Det må være så'n noget...

Sebastian sagde ...

Aj jamen, L&GD: du har jo svaret - det var jo de andre, der ikke havde været med, som jeg ville høre ;)
Åh - ja, hun er også herlig, hende Dina

Dinapigen sagde ...

Takker takker.
Ihh hvor lysnede dagen lige op der :-)

Blog Widget by LinkWithin