tirsdag, oktober 19, 2010

nem?id med Mac

Der har været en del snak omkring NemID og problemer med Mac.

Desuden synes jeg ar have hørt, at den applet, NemID kører login med, kræver fuld adgang til min disk - DET er da bekymrende, hvis det er sandt!

I dag lykkedes det mig så at opdage én af grundene til problemer med Mac og NemID, login aplletten er en fiks?? lille JAVA-ting, der kræver en Java, der er så ny, at den ikke kører på PPC-Mac, altså er man nødt til at bruge en Intel-Mac ,(

I flg BT er der arbejde på at lave en løsning, så det også virker på PPC. TAK for det. Håber, at det bliver FØR min netbank skifter.

Det siges, at man har valgt Java-løsningen, fordi det er det sikreste - undrer mig noget over, om man så mener, at Jyske Banks løsning, der er rent browserbaseret og også virker på iPhone, så ikke er sikker?

Jeg synes, at en applet, der har fuld diskadgang er en sikkerhedsrisiko.

2 kommentarer:

Thomas Widmann sagde ...

Det faktum, at den er Java-baseret, betyder jo, at der er mange mobile platforme, NemID ikke fungerer på.
Jeg synes bestemt ikke, det er ret smart, og jeg ville meget hellere bibeholde Jyske Bank eksisterende system.

Sebastian sagde ...

Jeg har hørt nogle sige (læs Trines fb-kommentarer), at den virker med iPhone - det er jo da en smule positivt; men lad os nu se - jeg fik et nøglekort i dag - bøv det er skrevet med dum font og trælse koder -Jyskes var nemmere.

Blog Widget by LinkWithin