onsdag, oktober 17, 2007

Opdatering af digital signatur v2

Mine jævnlige besøg på macosxhints gav lidt info omkring opdatering af digitale signaturer.

For hvis man beholder sin gamle - efterhånden udløbne signatur - for at kunne blive ved med at læse de beskeder, der er krypteret til den gamle, skal man lige lave en lille ting, så Mail kan finde ud af, hvilket certifikat der skal bruges til signering/kryptering.

Løsningen er - i flg MacOSXHints at gøre følgende:

Åbn Nøgleringen
Dobbeltklik på det gamle certifikat
Scroll ned til bunden, hvor der står "Godkendelsesindstillinger"
Ud for "Ved brug af dette certifikat:" vælges "Godkend aldrig".

På denne måde kan du stadig bruge certifikatet til at dekryptere med, men det vil ikke blive brugt til at kryptere/signere med.

Husk også at importere det nye certifikat i Firefox, hvis du har brug for det til at logge på Skat m.v.

1 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Sebastian

Jeg er fuld af beundring over dem der bruger sin tid på at hjælpe andre. Og det gør du - hatten af for det. Nu er jeg et fuldstændigt grønt æble. Jeg har kun haft min Mac i 14 dage. Og som jeg ser det på din tekst, er det som om at din forklaring er med noget underforstået viden:-) Den viden mangler jeg. Jeg har fået installeret mit certifikat i firefox. Hvad gør jeg nu?

MVH - Lars Brøgger

Blog Widget by LinkWithin