lørdag, maj 10, 2008

En lille leg med bøger

På opfordring af Patrick deltager også jeg i legen (selvom han da vist ikke deltog i den sidste, som jeg sendte til ham. Hrmpf ;-)) med at slå op i den nærmeste bog på side 123 finde den femte sætning og så citere de kommende tre sætninger.

Det er faktisk lidt problematisk, for de er flere bøger, der er lige nære - i tankerne er det Henriettes "Kaiser", der er tættest, for den vil jeg gerne snart læse; men jeg har jo ikke fået købt den endnu - og så er der hylderne på begge sider af mig; men så det må blive den, som jeg rækker armen ud efter, jeg citerer fra i stedet:


"110. Selvspændende Metalpakdaaser. Den i Fig. 146 viste selvspændende Metalpakdaase anvedendes ved Statsbanerne i et meget stort Antal som saavel Stempelstangs- som Glidestokspakdaase. Den udmærker sig ved en ringe Gnidningsmodstand og er i Besiddelse af en vis Bevægelighed, som tillader Pakningen at følge Stempelstangen under dennes Bevægelser.
Om Betingelserne for Pakningens Holbarhed se under Stk. 297"



Tjah, det skulle vist vise, hvad jeg er optaget af for tiden ;-)


Og kan I ikke gætte det, så er det fra "Damplokomotivet og dets Betjening. Lærebog for lokomotivpersonalet", 4. udgave, Kbh 1948. (Tekstdelen, naturligvis).

Og så vil jeg gerne sende denne lille leg videre til omtalte Henriette, til Majsemor og til Anette

0 kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin