mandag, august 18, 2008

OBS - Oplysning til Bloggere om Smartlog ;-)

Foranlediget af en kommentar på Zenias blog, kom jeg til at ville finde ud af noget mere om Smartlog og muligheden for at putte googles analyticskode derind.

I følge analytics skal man sætte sporingskoden inde lige før det sidste



<body>-tag

men det virker ikke på smartlog (selvom det fint virker på både blogger og wordpress. Jeg tænker, at det har noget at gøre med den måde smartlog har deres skabeloner på; men i alfald fandt jeg ud af, at det fungerer, når man sætter sin sporingskode ind til allersidst i kilden til skabelonen - altså efter alle de andre tags.

5 kommentarer:

@ sagde ...

Hmmm... kan være jeg skal have fundet ud om jeg har placeret min kode korrekt (hvilket jeg ret sikkert ikke har) for den siger fx jeg slet ingen besøgende har haft de seneste 3 uger - gad vide hvem det så er der efterlader kommentarer??! :o)

Sebastian sagde ...

Men husk nu, at i Blogger, skal sporingskoden sættes ind før det sidste tag, ganske som de selv skriver hos analytics - det er jo også dem selv begge dele, så det var sært, hvis det ikke virkede.

Mht ingen besøgende, så er det fordi vi er nogle nørder, der kan komme ubemærket forbi ,-) Nej pjat - tjek lige, om der i dit kontrolpanel står, at den modtager data.

@ sagde ...

Nu siger du kontrolpanel og sidste tags osv. Tror lige jeg skal sætte mig ned og kigge lidt koncentreret på det en dag, når jeg har lidt tid... ha ha, that'll be the day! :o)

Sebastian sagde ...

Hvis jeg skal tale dig gennem det, så siger du bare til på mail, ikk'? ;-)

@ sagde ...

Tak ;o)
Jeg sir til hvis det går i hårdknude...

Blog Widget by LinkWithin