Overskiften stammer fra DSB's og BaneDanmarks nye kampagne, der skal få folk til at lade være med at krydse togsporene andre steder end de dertil indrettede.
Åbenbart er det et stort problem med folk på sporene. Ikke at jeg fatter på nogen måde, hvad folk bestiller derude - selv et lokalbanetog med kun 75 km i timen bruger over 200 m på at standse. De har altså ikke nogen mulighed for at undgå en påkørsel - og der er ingen diskussion om, hvem der tager skade af det. Rent bortset fra, at den stakkels lokofører skal leve med den belastning bagefter.
Moralen er voldsomt enkel: Hold dig væk!
På hjememsiden www.x-ikke-sporet.dk kan man spille et lille spil og se, om man kan redde en flok passagerer - konsekvensen er som i virkeligheden. Spørgsmålet er kun, om målgruppen rammes; men sådan er det altid med kampagner.
Og jeg undres egl. over, at folk ikke ved, hvor farligt det er, eller tror de bare ikke, at der sker dem selv noget?
Åbenbart er det et stort problem med folk på sporene. Ikke at jeg fatter på nogen måde, hvad folk bestiller derude - selv et lokalbanetog med kun 75 km i timen bruger over 200 m på at standse. De har altså ikke nogen mulighed for at undgå en påkørsel - og der er ingen diskussion om, hvem der tager skade af det. Rent bortset fra, at den stakkels lokofører skal leve med den belastning bagefter.
Moralen er voldsomt enkel: Hold dig væk!
På hjememsiden www.x-ikke-sporet.dk kan man spille et lille spil og se, om man kan redde en flok passagerer - konsekvensen er som i virkeligheden. Spørgsmålet er kun, om målgruppen rammes; men sådan er det altid med kampagner.
Og jeg undres egl. over, at folk ikke ved, hvor farligt det er, eller tror de bare ikke, at der sker dem selv noget?
0 kommentarer:
Send en kommentar