torsdag, november 29, 2007

Google.com/analytics

Jeg meldte for nogle måneder siden mine hjemmesider til Googles Analytics-tjeneste for at kunne følge med i, hvor mange og hvorfra besøg på mine sider kom. En sjov sideeffekt - eller er det mon den primære - er så, at der er muligt at se, hvilke søgeord, der har bragt folk til mine sider.

Heldigvis har jeg ikk oplevet nogle af de mere underlødige, som både Anne og Spunky er plaget af; men absolut flest hit på en dag fik jeg den 12. november, dagen før folketingsvalget, hvor jeg kunne mærke effekten af, at jeg havde skrevet om, hvorledes man på forskellige mediers hjemmesider kunne finde en valg-match, så man kunne se, hvilke partier man passede med.

Den 12. havde jeg 63 besøg - normalt ligger min side på 7-8 stykker; men jeg overvejer, om google-reader-hits hører med?

De fleste af de blogge. jeg læser, læser jeg som feeds og ikke på den aktuelle hjemmeside - nemt og smart; men så kan jeg selvfølgelig ikke se, når der bliver lavet om på designet.

Det mest hyppige søgeord/-sætning er stadig: "hvad skal jeg stemme" og varianter deraf. Tilsammen er der tale om 239 hit!.
Af en eller anden grund er "papiræsker" den næstmest søgte term med 31 hit - havde jeg skrevet om, hvordan man gør den slags? - ja det havde jeg jo nok.

Når jeg sorterer mine søgninger efter, hvor længe folk så har brugt på min side, så er det vel ikke så underligt, at den der søgte på min navn, blev der længst. 12 minutter - lige så længe som én af søgningerne på papiræsker. En af stemmesøgningerne førte til et besøg på 8 minutter. Ville vedkommende måske have stemt på mig, hvis jeg stillede op?

0 kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin