torsdag, marts 27, 2008

En Quiz om 3 ting

Inspireret eller måske næsten påtvunget af Thomas og Niels udfylder jeg nu også denne "quiz".


Tre slags arbejde jeg har haft:

  • Avisbud.
  • Omstillings"dame".
  • Bibliotekar

Tre steder jeg har boet:
  • Hellerup (født og opvokset)
  • Sønderborg
  • Århus: Gellerup, Nordbyen, Åbyhøj, Højbjerg, Skødstrup, Gellerup

Tre TV-programmer jeg kan lide:
  • Mash
  • Matador
  • Øh, det ved jeg ikke lige. Jeg ser så lidt.

Tre steder, jeg har rejst:
  • Norge, primært om vinteren for at stå langrend
  • Ungarn, om sommeren for at lære sproget bedre og spise den dejlige mad
  • Danmark, fordi jeg nu engang bor her ;-)

Tre af mine favoritretter:
  • Gulyás leves - den gode ungarske
  • Chokolademousse som min farmor lavede den
  • Tjah, hvad bryder jeg mig egl ikke om? Potkäse har jeg aldrig villet spise, og ellers er jeg jo ikke kostforagter ;-=)

Tre steder jeg gerne vil til:
  • Norge og stå på ski
  • Grønland
  • Resten af Danmark

De tre sidste bøger jeg har læst:
  • Løgneren af Marin A Hansen
  • Det lille hus på prærien (og resten af serien) som godnat-læsning af Laura Ingalls Wilder
  • Jelne af Henriette Møller
  • På vildspor af Jan William; men den er jeg ikke færdig med, for der var 11 sider, der manglede og de næste 11 var der 2 gange ;( Så nu venter jeg på et frisk eksemplar fra biblioeteket

Tre bøger jeg vil læse:
  • Sikkerhedsreglement 75 (SR 75), så jeg kan blive togfører
  • Henriette Møllers næste roman
  • resten af de bøger i vort bibliotek, som jeg ikke har læst

Tre personer jeg tror der vil blogge deres svar:
  • Anne
  • Anette
  • Patrick

6 kommentarer:

spunky sagde ...

"Potkäse" lyder nu altså heller ikke rart... hvad er det?

Sebastian sagde ...

Det er en oste-krukke, som ordet siger ;-)

Nå du ville måske have en mere uddybet forklaring?

Man tager, så vidt jeg ved, rester af skæreoste og putter i en krukke hælder spiritus (cognac?) over, og så spiser man det på brød.

Det lugter ikke rart, og jeg aner ikke hvordan det smager, for jeg har aldrig ønsket at prøve! Selvom jeg da både spiser lagret skæreost og gerne drikker cognac; men nej blandingen har aldrig tiltalt mig, så jeg er ikke gået nærmere ind i produktionen ;-)

spunky sagde ...

Sebastian det er helt ok...
det tiltaler på ingen måde heller mig.... fy føj da!

det er da ren blasfeni at bruge cognac til noget sådant!

Majsen sagde ...

Jeg har heller aldrig forstået det potkäse. I det hele taget forstår jeg bare ikke ost. Men mine forældre var vilde med det potte ost der - især når tyske venner på besøg. Så troede de nok, at de talte bedre tysk ved indtagelse, eller noget andet fælt. Det er ihvertfald ikke normal adfærd at smæske sig i sådan noget grimme grimme noget. Retten bør uddø...!

Sebastian sagde ...

Åh, ja det kan selvfølgelig være, at det var derfor ;-)

Men kan du virkelig slet ikke lide ost? Af nogen slagser?

Jeg mener, der er jo både skære og ryge og myse og skimmel osv...

Og i øvrigt for mangfoldighedens skyld, så må det hellere have lov at eksistere endnu ;-)

Majsen sagde ...

Jow jow - jeg KAN godt spise ost: ostehapser fra lillebror, smeltet ost, feta, frisk mozarella og st. paulin. Kort sagt - ost der ikke smager af alverden og som ihvertfald slet ikke lugter. Det er lugten der er den værste. Og den får det værste frem i mig. Jeg kunne sikkert også løbe en 400 m. hæk på rekord tid, hvis nogle kastede et rigtig fælt stykke ost efter mig.

Blog Widget by LinkWithin