torsdag, juni 26, 2008

Kreativ eller Logisk eller måske bare lidt nørdet ;-)

På føromtalte blog (hovedet på bloggen) læste jeg et indlæg, som skulle kunne hjælpe én til at finde ud af, om man var kreativ eller logisk.

Se først på dette bevægende billede af pigen, der drejer rundt.



Drejer hun højre eller venstre om?

Og nu er det jo så, at jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal udlede af det, som Hovedet på bloggen skriver.

Der står nemlige, at hvis man ser

1) pigen dreje venstre om (med uret), så...
2) pigen dreje højre om (mod uret), så...

Men ingen af delene giver mening, for højre om er med uret og venstre om er mod uret. *SUK*

Hmm, sjovt på den side, som der linkes til - den er svensk - kaldes bevægelserne 'medsols' og 'motsols' - det må altså henføre til solens bevægelse over himlen, og så vil jeg umiddelbart tro - ret mig, hvis nogen er bedre til svensk end jeg ;-) - at 'medsols' betyder højre om = med uret. Og det, skriver svenskeren, skulle betyde, at man brugte sin højre hjernehalvdel mest og derfor var mest kreativ.

I øvrigt er det lige gyldigt, for jeg kan få hende til at "vende" ved at scrolle en lille smule op eller ned på siden. Og det er der også flere af de svenske kommentarer, der giver udtryk for, at de kan få hende til.

Men sjovt er det nu alligevel.

2 kommentarer:

Anni Albæk sagde ...

Hvordan kan damen dreje andet end med uret???? Do NOT get it. Tror de andre er sære i deres hoveder;-)

Ja ja brok brok

Sebastian sagde ...

Hvis jeg nøjes med at have hendes ben synlige på siden, så får jeg hende til at dreje mod uret. Prøv.
Ja ja, helt sikkert sære i hovederne M-) - og du er klart nok helt helt almindelig ,-))

Blog Widget by LinkWithin