mandag, juni 08, 2009

Adgang eller forhindring

Foranledigt af Dinas blogpostering:

Jeg er Mac-bruger og vil gerne købe et stykke musik - snoldede 8-10 kroner. Finder det i iTunesMusicStore, fint nok; men den kræver, at jeg bruger et internationelt kreditkort, som jeg ikke ejer - kunne de evt bare have taget Dankort?

Så kigger jeg på TDC, hvor jeg er kunde, finder samme i Play, som jeg så har gratis adgang til; men det er DRM-låst, og kan kun bruges på Windows ,(

Samme problem i Bilkas musikbutik, der dog er flinke nok til at tage Dankort, hvis det skulle være.

Så jeg er nået til, at vil jeg have fat i dette ene nummer, skal jeg betale min bank ca. 100 kr for et Visa-kort eller skifte til Windows eller piratkopiere. SUK

Men er der ikke noget med, at man faktisk har lov til at fjerne DRM, hvis den er til hinder for, at man kan høre sin musik? I givet fald vil jeg gerne have hjælp til at fjerne den fremover fra Play, og vel i øvrigt også bibliotekernes netmusik.

Hvorfor er det så dumt???

0 kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin