søndag, juni 14, 2009

GnuPGP og Digital Signatur

Så fik jeg endeligt kigget efter opdateringer til min gamle PGP-installation, og der er kommet både nye GUI'er og CL-versioner af de forskellige dele.

F.eks. GPGMail, der integreres med Apples Mail og ABKey, der er et plugin til Adressebogen.

Fra nu vil jeg altså ud over signerering/kryptering med den danske Digitale Signatur kunne signere/kryptere med standard PGP.

Og nu jeg var ved krypteringen, så faldt jeg lige over TDC's vejledningsside og danID's (det er dem, der har overtaget efter TDC) ditto om den Digitale Signatur.

En lidt besværlig måde er at bruge selvbetjening.certifikat.dk til at finde folks og firmaers offentlige nøgler..

PS. Arne Jørgensen har en CL-vejledning til opslag i LDAPS for at finde offentlige nøgler til den Digitale Signatur (husk at rette EPOSTADRESSE til den ønskede adresse):
ldapsearch -x -t -h dir.certifikat.dk -b c=dk "mail=EPOSTADRESSE" "userCertificate;binary"


0 kommentarer:

Blog Widget by LinkWithin