onsdag, november 12, 2008

Logo og ulæselig skrift

Det er åbenbart meget moderne, at firmaer og institutioner skal skifte logo eller opdatere deres gamle.
Jeg har ikke forstået meningen. Hvis man kender et logo, så bliver da - synes jeg da - noget rod, at der bliver lavet om på det.
Jeg er også gammeldags og konservativ; men jeg nød DSB's gamle vingehjul meget mere end deres nye vingeskudte cirkel.

Aarhus Universitet (og jeg har næste lyst til at skrive dem med Å bare for at genere) er i gang med en ny designlinie, hvori indgår et mærkeligt ulæseligt alfabet, hvor kun en enekelt linie i bogstaverne findes.

I gamle dage hed det AU, nu hedder det


Hvem kan læse det?

Og det er meningen, at man skal kunne skrive både ord og sætninger vist; men det bliver ulæseligt.




Har du lyst til at dele din holdning til den ny designlinie med en studerende, der er ved at undersøge holdningen til den, så gå ind på denne side: http://sites.google.com/site/aunewdesign/ og du er meget velkommen til at videregive det til venner og bekendte, også uden for Aarhus Universitet.

1 kommentarer:

@ sagde ...

Faktisk så jeg et dokumentar-agtigt program (tema-lørdag på DR2) hvor denne og andre 'branding' skrifter blev udviklet.... og lige netop denne skaber også undren hos mig!

Blog Widget by LinkWithin