tirsdag, november 18, 2008

Smileliste

Tænk, altså hvor frækt, så er der nogen (Dina og Livrdz), der driller mig i mine kommentarfelter og skriver forkortelser, jeg ikke kender, hrmpf.

men godt, at man har google, selvom den ikke var glad for at søge på *sf* - for den ignorerede stjernerne, selvom jeg forsøgte at escape dem med \ - så jeg fandt først noget, da jeg søgte på det, som, jeg gik ud fra, var betydningen - og så kom DR's P3-side med følgende fine læste:


Smileys & forkortelser
 
Smileys


:-) Smiler
:-D Meget glad
:-( Ked af det
:´-( Græder
:´) Græder af lykke
:-O Wow; overrasket
:-(O) Råber
:-|| Vred
:-P Rækker tunge
> :-( Meget vred
:-| Beslutsom
:-x Min mund er lukket
:-~) Forkølet
%-} Beruset
:-! Ryger
8-) Med briller
B-) Med solbriller
[:-) Med walkman
:-{) Med overskæg
d:-) Med kasket
:-)8 Med butterfly
;-) Blinker eller smiler frækt
:o) Klovn
:@) Gris
O:-) Engel
]:-) Djævel
:-* Kys
=:-| Stiv af skræk
*<:-) Julemanden - nok ikke så aktuel længere...
q-) Jens Fup glad
q-( Jens Fup sur
c",) Alternativ smiley
<3 Hjerte
:/ Tjae
:-S Forvirret
:-$ Rødmende
>:D< Kram





Ordlyde

A Af
D Det
J Jeg
M Med
KU Kunne
OZ Også
R Er
SQ Sgu’
T Til
V Ved










 
Forkortelser på dansk:

*BF* Blinker Frækt
*ILM* I Lige Måde
*G*
Griner
*GF* Griner Frækt
*GGG* Griner Godt og Grundigt
*GMF* Griner Meget Frækt
*GMS* Griner Meget Sødt
*GS* Griner sødt
*GXF* Griner Ekstra Frækt
*S* Smiler
*SF* Smiler Frækt
*SMF* Smiler Meget Frækt
*SMMF* Smiler Meget Meget Frækt
*SMS* Smiler Meget Sødt
*SS* Smiler Sødt
*SXF* Smiler Ekstra Frækt
*SXS* Smiler Ekstra Sødt
*V* Vinker

Forkortelser på engelsk:

*AFAIK* As Far As I Know
*AFK*
Away From Keyboard
*ASAP*
As soon as possible (hurtigst muligt)
*ASL* Age, Sex, Location (alder, køn, sted - ofte som indgangsspørgsmål)
*ATM* At The Moment (i øjeblikket)
*A3* Når som helst, hvor som helst (Anytime, Anywhere, Anyplace)
*BAK* Back At Keyboard (tilbage ved tastaturet)
*BBL* Be Back Later (kommer tilbage senere)
*BBS* Be back soon (kommer snart tilbage)
*B4N* Bye for now (farvel for nu)
*BIBISUL* Bye bye see you later
*BRB* Be right back (jeg er straks tilbage)
*BRT* Be right there (jeg kommer straks)
*BS* Bullshit
*BTW* By the way (forresten)
*CU* See you (vi ses)
*FAQ* Frequently asked questions (ofte stillede spørgsmål)
*FU* Fuck You
*FYI* For your information (til din oplysning)
*GAL* Get a life (få dig et liv)
*HK* Hug and kiss (kram og kys)
*IC* I see (javel, aha)
*ICQ* I seek you (jeg søger dig - hvilket også er navnet på et udbredt chatprogram)
*IGP* I gotta pee (jeg skal tisse)
*ILU* I love you (jeg elsker dig)
*IMHO* In My Humble Opinion
*IMO*
In My Opinion
*IRL* In real life (i virkeligheden, i det virkelige liv)
*KIT* Keep in touch (på gensyn, hold forbindelsen)
*KOL* Kiss on lips (kys på læberne)
*L8R* Later = ses senere
*LMAO* Laughing my ass off (griner min røv i laser)
*OMG* Oh my god
*OMFG* Oh my fucking god
*ROFLMAO* Rolling on the floor laughing my ass off
*LOL* Laughing out loud (griner højt)
*MYOB* Mind your own business (pas dig selv)
*N1* Nice one
*PITA* Pain in the ass (forbandet irriterende)
*ROFL* Rolling on the floor laughing (ruller rundt på gulvet af grin)
*SUP* Whats up
*THX* Thank you/thanks (tak)
*TY* Thank You
*TOY* Thinking of you (tænker på dig)
*U2* You too (også dig)
*WB* Welcome Back

8 kommentarer:

Dinapigen sagde ...

D KU da være J KU blive V med at skrive T dig sådan her. Hvis OZ LIVRDZ R M så bliver J :-D


ps Hpber ikke J gør nogen alt for :-S

Sebastian sagde ...

IC: D Ku V da godt gøre, ja ja -

minder mig lige om en sang, og jeg ska nok la vær at bli :-S

- D R da sjauwt

Dinapigen sagde ...

IC? ORRRV må man OZ mixe Engelske og Danske 4kortelser?
D gør D IMHO lidt kompliceret...
J tror at nogle af pointerne :-! i svinget.

Sebastian sagde ...

Nå da, så skriver vi bare helt almindelige i stedet ;)

Der var ikke så meget pointe i det - godt med lidt selverkendelse, ik'?

@ sagde ...

Altså Seb, den dér smileliste er altså bare noget med 10 år for sent! *LOL* kom ind i kampen - har du aldrig været 'rigtig' chatter??!

@ sagde ...

Arj altså - faktisk er det jo lidt synd, du aldrig har været på skibet som dinapigen og jeg. For det var jo en herlig tid ;o) Jeg tror bare det lissom er lidt passé nu - og en af de der ting, hvor man må konstatere at for sent er for sent.

Sådan har jeg selv flere ting - som jeg hverken fortryder eller ærgrer mig over, sikkert ligesom du har det med dette ;o)

Men til sidst kan jeg oplyse at de koder og emotions dinapigen og jeg bruger stammer fra det gode skib M/S Jubii ;o) dengang det var de rigtige matroser (eller matroner) der hang ud på agterdækket... eller noget?!?

Sebastian sagde ...

Det var ikke en pigeting, vel?
Jeg irc'ede; men det er også gammeldags ;)
Nej jeg ærgrer mig ikke; undrede mig mere over, hvad der lige foregik ;)
Tak for forklaringen.

Marian sagde ...

Én til, til de engelske: WTF - what the f**k :D

Blog Widget by LinkWithin