onsdag, september 06, 2006

Tyrkfjel

Der stod engang i en bog: "I denne bog er der med garanti ingen
tyrkfejl"! Tjah, det ligner lidt hybris at sige sådan. Nå men det var
trykfejl, jeg tænkte på: Ofte står der sjove ting på skiltene i
butikkerne, og føtex er ingen undtagelse - jeg har for eksempelt hele
dagen stået op ad to stabler med køkkenruller og wc-papir, og på
skiltet ovenover står der: "cotton prpir" - hmm og 'a'r og 'r' sidder
ikke engang tæt på hinanden på tastaturet.
Den er næsten lige så sjov som min fejllæsning i Netto den anden dag.
Jeg skulle købe salt, og troede, at de solgte mjød i små papkasser!
Der stod "salt m/jod" og ved et meget hurtigt øjekast havde jeg fået
placeret skråstregen oven i "o"'et ;-)
Der var faktisk en trykfejl til. for enden af den næste reol, står
der en palle med skyllemiddel, som på skiltet hedder "Smuggle", men
på flaskerne står der: "Snuggle", gda egl vist, om de ikke har for
travlt, når de skriver de skilte? Og hvad mon firmaerne siger til den
slags?

2 kommentarer:

Thomas Widmann sagde ...

Hvis det nu havde været salt mjød, havde du så købt en flaske?

Sebastian sagde ...

Nej, for jeg tror ikke, at det ville samage godt. Tror du?

Blog Widget by LinkWithin