torsdag, marts 05, 2009

Gravatarer

er små globalt genkendte avatarer - aha, siger du, jeg prøver på dansk:

Det er små ikoner/billeder af dig (eller som du knytter til dig), som websteder kan bruge på kryds og tværs.

Nogle blogge understøtter dem, f.eks. wordpress; og nu fandt jeg ud af, hvordan også blogger kan det, så jeg har ændret på min kommentarfunktion lidt, så der er mulighed for at bruge en avatar - lad os så se, om det virker, ellers fjerner jeg det igen ,) De fleste af jer, har jo alligevel en blogger-konto med billede/avatar, og så er der ingen grund til at lave noget andet.

Jeg fandt den anderledes kommentarfunktion her.

Og her kan du lave en avatar til andre sider også.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Der er intet nyt under solen på de kommentarer du har smidt på min blog. Måske overruler mit valg af mini-monster-gravatare bare di

Anonym sagde ...

Uden tvivl ja - eller tillader din ikke samme type avatar? - har har du den sødeste lillae ting uden hjerneskal men med vinger ;)

Anonym sagde ...

Hjerneskal!?! TAK! Der fik du så lige ødelagt det for mig. Jeg troede det var en blomst... he he
Nej min gravatar (som virker på alle de andre blogge) er blå, kuglerund, med et skævt smil og kun et øje. Den er heller ikke for køn, men den har charme. :-)

Når det er sagt så er det ret fedt med tråde i kommentarene på din blog. Det er en ret nifty feature.

Anonym sagde ...

Hov, glemte lige at tilføje at man kan uploade en gravatar når man kommenterer på din blog. Det er det jeg har gjort med hjerneskals-pipfuglen (du tror ikke bare det er fordi dens tanker er hævet op over den normale standard hva'? Sig nu ja! Giv dog min stakkels virtuelle identitet lidt selvtillid, ligner den måske noget der har for meget af den slags?).
Jeg tror til gengæld ikke det billede man uploader vises andre steder end her på bloggen.

Anonym sagde ...

Ja det er det godt nok; men det er også en lidt langsommelig komnmentar-fidus, og af en eller anden grund vil den kun lade mig selv være gæst lige pt ;( Skal lige have gennemskuet, hvordan man logger sig ind i den.

Msåke du skulle overveje en mindre skærmopløsning? ;)

Ja trådene er smarte

Anonym sagde ...

Åh, undskyld - jo den er rigtig sød din lille avatar,

Nå ja, måske flyvende tanker ;)

Blog Widget by LinkWithin