onsdag, maj 31, 2006

Slartibartfast

Var det Thomas eller hans computer, der hed sådan engang? Nej nej, ikke Thomas, men som brugernavn. Og nu jeg tænker over det - det var iralbus, så det var nok hans computer. Jeg havde egl. aldrig sådan rigtig tænkt over, hvad det var for et besynderligt navn; men nu under lytning af BBCs Hitch-Hikers Guide to the Galaxy dukkede navnet jo op. Der er faktisk ret mange besynderlige navne i den serie. Og folk har givet deres Mac'er sjove navne gennem tiden. Mariannes hed Gandalf, og så.. nå ja, så kender jeg egl. ikke lige flere sjove navne på computere. Altså datalogisk instittut på Kbh's Universitet har haft maskiner med navne fra nordisk mytologi ved jeg fra Claus, Ask og Embla f.eks. Gad egl. vist, hvad de hedder på datalogi på Aarhus Universitet (Ja ja - bemærk at jeg huskede at stave det på den officielle måde med 'aa' i.st.f. 'å')?

1 kommentarer:

Thomas Widmann sagde ...

Ja, det var min Mac, der hed Slartibastfast. H2G2 var den første bog, jeg læste på engelsk (jeg var nødt til at læse den mange gange, før jeg fik det hele med). Min nuværende computer hedder alcedo – kan du gætte hvorfor?

Blog Widget by LinkWithin